poniedziałek, 22 marca 2010

Marmurkowy sernik

Będąc na studiach, przez pewien okres czasu kupowałam miesięcznik Kuchnia i do tej pory mam jego sporo egzemplarzy. Lubię czasami siąść sobie z gorąca herbatą i pooglądać piękne zdjęcia jedzenia. I tak właśnie znalazłam przepis na ten sernik. Zdjęcie było tak apetyczne, porostu krzyczało „ Zrób mnie i zjedz”. No i nadszedł dzisiaj ten dzień- zrobiłam marmurkowy sernik. Wyglądem nie przypomina niestety tego ze zjecie ale jego smak to wynagradza. Następnym razem jak go zrobię to zmniejszę ilość ciasta czekoladowego o połowę, bo znacznie zdominował delikatną, rozpływającą się w ustach masę serową.


Przepis pochodzi z miesięcznika Kuchnia 10/2007.

Składniki

na krem:
  • 400 g twarogu (trzykrotnie zmielonego)
  • 125 g cukru
  • 2 jajka
  • parę kropel esencji waniliowej
na ciasto:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 125 g mąki
  • 250 g cukru
Przygotowanie

Rozgrzewamy piekarnik do temp. 180 stopni. Dno i boki formy o wymiarach 20 x 30 cm wykładamy papierem do pieczenia, który smarujemy masłem i posypujemy tartą bułką.

Robimy krem, ubijamy mikserem wszystkie składniki aż do uzyskania gładkiej masy.

Przygotowujemy ciasto: pokruszoną czekoladę i masło wkładamy do miski i rozpuszczamy w mikrofalówce lub w kąpieli wodnej- do chwili aż składniki połączą się w gładki sos czekoladowy. W innej misce ubijamy całe jajka z cukrem, dodajemy sos czekoladowy, dokładnie mieszamy, dodajemy przesianą mąkę i znowu dokładnie mieszamy.

Wylewamy ¾ ciasta czekoladowego do formy i płaską łopatką wyrównujemy jego powierzchnię. Na wierzchu rozsmarowujemy masę serową a na nią nakładamy pozostałe ciasto. Trzonkiem łyżki „rysujemy” na powierzchni marmurkowy wzór , częściowo mieszając ze sobą krem i ciasto. Pieczemy około 45 min. Kroimy gdy przestygnie.

Smacznego !


3 komentarze:

  1. przysięgam - pachnie tak, że nikt nie jest w stanie się mu oprzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda wspaniale, smakuje wspaniale, masz talent

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś taki sam jest pyszny. Twój wygląda cudnie pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń