sobota, 15 września 2012

Flammkuchen czyli niemiecka pizza ze śmietaną, boczkiem i cebulą

Kilkakrotnie już próbowałam zrobić tę pizze ale za każdym razem środek ciasta był nieupieczony, tylko zaparzony od nadmiaru śmietany. Dzisiaj jednak było inaczej, w końcu udało mi się zrobić odpowiednie ciasto i pizza była dobrze upieczona. Mam nadzieję jednak, że to nie przypadek i jak ponownie ją zrobię to będzie tak samo dobra jak dzisiaj. Klasyczny niemiecki Flammkuchen trochę urozmaiciłam serem mozzarella i kaparami.


Składniki (na 4 małe pizze dla 2 osób):
na ciasto:
  • 250g mąki
  • 1/4  szklanki oleju
  • ok 1/2 szklanki letniej wody
  • 1 łyżeczka drożdży suszonych
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
na farsz:
  • 1 kulka sera mozzarella
  • 1 mały kubeczek gęstej śmietany 18%
  • 5 cienkich plastrów boczku parzonego
  • 1 cebula
  • kilka kaparów
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto umieścić w misce i zagnieść na jednolitą masę. Gotowe ciasto odstawić do wyrośnięcia na ok. 1h.

W międzyczasie doprawić śmietanę solą i pieprzem. Mozzarellę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Boczek pokroić w małą kostkę, a cebulę w piórka. 

Wyrośnięte ciasto podzielić na 4 części i rozwałkować na cienkie placki. Każdy placek posmarować cienko śmietaną, a na wierzch ułożyć starty ser, cebulę i boczek. Wszystko włożyć do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i piec aż brzegi ciasta się zarumienią.

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Ja robie ciasto podstawowe inaczej. 400 gr maki, 250 ml wody, 1 lyzeczka soli, 2 lyzki oleju, 1 lyzeczka oregano, 2 dkg drozdzy.- wychodza 2 duze placki Na wierzch biore, albo Schmand, albo kwasna smietane, Rozsmarowuje na ciasto, klade surowa cebulke, kawaleczki boczku, bekonu lub szynki.Czekam ,az ciast podrosnie i wtedy sypie ser i zapiekam, Pycha!! Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nowy przepis na ciasto, muszę go koniecznie wypróbować, może będzie lepszy od mojego. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pizzy ze śmietaną jeszcze nie jadłam, ale to bardzo ciekawe połączenie, a zdjęcia wyglądają zachęcająco :))

    OdpowiedzUsuń
  3. polecam to ciasto: http://kocham-gotowac.blogspot.com/2012/06/najlepsze-ciasto-na-pizze_04.html naprawdę super

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominuję Cię do Liebster Blog. Zapraszam do zabawy;)

    http://pychaciasta.bloog.pl/id,332533257,title,Liebster-Blog-Award,index.html

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda bardzo dobrze! musi być przepyszna! Pozdrawiam, Asia

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego trzeba spróbować i mimo że nie słyszałam wcześniej o pizzy ze śmietaną, jestem bardzo ciekawa tego połączenia :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Flammkuchen jest francuski i nie pizza a ciasto Chlebowski, broń boże karać to drozdzami.mąka oliwa z oliwek żółtko i sól ot wszystko

    OdpowiedzUsuń
  8. No! Wygląda super! Zjadłabym :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. No! Wygląda super! Zjadłabym :)
    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. śmietana, boczek i cebula? Nigdy nie próbowałam jeszcze takiego połączenia ale na pewno musi być bardzo smacznie. Ja się przyznaję, że nie robię sama pizzy, mam znajomą która ma pizzerię. Muszę jej pokazać ten przepis, może doda do menu właśnie taką pizzę. Muszę jej też pokazać gdzie może taniej jak do tej pory zamawiać opakowania na pizze, znalazłam w sieci sklep godny polecenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co rozsiewasz reklamę? Żenujące i dziecinne

      Usuń