środa, 27 lipca 2011

Ciasto z morelami

Na Pomorzu, tam skąd pochodzę morele nie należą do popularnych owoców, a tutaj w Wielkopolsce porostu wszędzie ich pełno. Idąc za „tubylcami”, skusiłam się na te śliczne czerwono-pomarańczowe owoce. Do ciasta wybrałam morele krajowe (w końcu trzeba wspierać lokalny rynek:)) i muszę powiedzieć, że lekko się rozczarowałam. Morele niestety były lekko gorzkawe. Mi osobiście to nie przeszkadzało, ale inni domownicy nie byli zachwyceni. Najlepiej więc chyba będzie zrobić to ciasto z morelami z puszki.


Składniki:

  • 700 g moreli
  • 150 g mąki
  • 150 g masła
  • 75 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
Przygotowania:

Świeże morele zanurzyć na 1-2 min we wrzącej wodzie, ochłodzić i zdjąć skórkę. Następnie przeciąć na połówki i wypestkować.

Margarynę utrzeć razem z cukrem na puszystą masę. Do masy dodać jajka i jeszcze chwilę miksować. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cynamonem. Całość miksować 3-4 min na małych obrotach.

Dużą blachę do tarty lub tortownicę wysmarować masłem i wysypać bułką tarta. Na tak przygotowaną blachę wyłożyć ciasto i przy pomocy łyżki zmoczonej w wodzie, wyrównać ciasto. Na wierzch układać morele okrągłą częścią do góry.

Ciasto piec w temperaturze 180 stopni ok. 25-30 min, aż będzie złote. Upieczone i jeszcze gorące ciasto posypać cukrem pudrem

Smacznego!


3 komentarze: